motywacja do ćwiczeń

Każdy z nas ma takie dni, w których nie chce mu się zupełnie nic robić. To samo tyczy się osób, a nawet profesjonalnych sportowców, na których niemalże codziennie czeka kolejny trening. Niestety często bywa tak, że pominięcie jednego z nich wiąże się z kolejnymi. Jakie są tego efekty? Możemy stracić wszystko to na co pracowaliśmy dotychczas. Istnieje na szczęście kilka skutecznych sposobów na to, aby się zmobilizować.

Skuteczne sposoby motywacji do ćwiczeń

Po pierwsze – przebierz się w strój, który zakładasz zawsze na trening. Może się to wydawać dość dziwne, ale… Wielu z nas doskonale wie, że najtrudniej jest zrobić pierwszy krok. Jeśli już się przebierzemy z pewnością zaczniemy wykonywać ćwiczenia. Jeśli jednak i to nie podziała – włącz swoją ulubioną muzykę. Bardzo często wybieramy utwory, które same w sobie mobilizują nas do aktywności fizycznej. Zazwyczaj skoczne kawałki nie dają nam spokoju i bez chwili zastanowienia zaczynamy po prostu ćwiczyć.

Film motywacyjny do ćwiczeń

Muzyka nie zadziałała? Być może wolimy obejrzeć film. Ale oczywiście nie byle jaki. Najlepiej włączyć sobie filmik, na którym prowadzony jest trening. Każdy z nas chce być przecież lepszy. A może obudzi się w nas dusza wojownika i nie będziemy jednak chcieli opuścić swojego treningu? Poza tym należy przyznać, że patrząc na osoby ćwiczące mamy wrażenie, że owe ćwiczenia nie są wcale takie trudne.

Spójrz w lustro

Powyższe trzy metody nadal w ogóle na Ciebie nie działają i są zbyt oczywiste? Zatem kolejna metoda powinna bardziej na Ciebie zadziałać. Wystarczy, że zobaczysz swoje odbicie w lustrze. I nie ważne czy jesteś już osobą wysportowana czy tez dopiero zaczynasz przygodę z ćwiczeniami. Jeśli jesteś osoba z pierwszej grupy to doskonale wiesz jak ciężko było pokonać wiele przeciwności i dotrzeć do miejsca, w którym aktualnie jesteś. Czy chcesz to wszystko zmarnować? Natomiast jeśli dopiero zaczynasz to z pewnością widzisz w lustrze osobę, której dokucza nadwaga i chce zmian w swoim życiu. Czy zamierzasz to ciągnąc w nieskończoność?

Zaczynaj powoli

I czas już na 5 ostatnią radę. Kiedy nie pomaga Ci przebranie się w strój do ćwiczeń, muzyka ani filmy być może warto skrócić nieco swój trening? Każdy z nas ma takie dni, kiedy po prostu nam się nie chce i jest to coś zupełnie oczywistego. W takim przypadku być może warto zamiast 10 km jazdy na rowerze skrócić to do 5 lub nawet 3 km. Będąc na siłowni zamiast pięciu serii zrób chociażby dwie. Nie chodzi tu o to, by katować swój organizm. Najważniejsze, że będzie on w ruchu. Nawet takim minimalnym. Reasumując, nawet w ciężkie dni nie rezygnuj zupełnie z treningu. Nikt tak jak Ty nie zna swojego organizmu, swojej podświadomości.

Wybierz najlepszą dla siebie motywacje do ćwiczeń

Mając problem, by zebrać się na trening spróbuj powyższa rad. Z pewnością jedna z nich powinna Ci pomóc przejść ten ciężki czas. Jeśli trzyma Cię to przez dłuższy okres być może warto coś zmienić w treningu? Jest wiele różnych aktywności fizycznych. Nie musisz biegać jak wszyscy czy tez chodzić na siłownie. Najważniejsze jest to, by dawało nam to wiele radości. A sport bez wątpienia poprawia samopoczucie nawet po kilkunastu minutach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here