Rozpoczynając odchudzanie trzeba zmienić nawyki żywieniowe oraz wprowadzić do dziennego planu dnia aktywność fizyczną. To wiemy wszyscy. Tylko jak ma wyglądać taki plan? Czego trzeba się wystrzegać, a o czym pamiętać, by zacząć skuteczne odchudzanie?

Wyrzuć przekąski

Zadając sobie pytanie od czego zacząć odchudzanie nie można pominąć złych nawyków żywieniowych, które bardzo mocno wpływają na dobowe spożycie kalorii.

W ciągu dnia bardzo często wydaje się nam, że właściwie nic nie jemy. Niby tak, ale… Chipsy, cukierki, herbatniki, słodkie płatki śniadaniowe, cukier. To są produkty, które zawierają bardzo dużo kalorii, a po ich zjedzeniu po chwili i tak jesteśmy głodni.

Wyrzucenie słodkich przekąsek to najprostsza droga, by wyeliminować je z jadłospisu. Dlaczego? Nie mam, to nie jem. Warto również w to miejsce zaopatrzyć się w zdrowe przekąski. Jabłka, winogrona, orzechy, jagody, płatki owsiane, czy gorzka czekolada – to przekąski, które uratują nas w nagłych przypadkach.

Skacz, biegaj, pływaj

O zaletach sportu mówią wszyscy. Zastanawiając się od czego zacząć odchudzanie trzeba jasno powiedzieć, że żadna dieta bez aktywności fizycznej nie jest w stanie przynieść trwałych efektów.

Co najkorzystniej trenować? To, co lubisz. Nieważne czy biegasz, pływasz, jeździsz na rolkach czy na rowerze. Ważne, by była to dyscyplina sportowa, która sprawia ci prawdziwą radość. Dlaczego?
Dużo łatwiej iść na trening, gdy lubisz to robić. Czas na treningu, który nie sprawia przyjemności, jest czasem straconym. Nie lubiąc danej dziedziny sportu prędzej czy później poddasz się.

Znajdź towarzystwo

W każdym większym mieście można znaleźć grupy ludzi, które wspólnie biegają, jeżdżą na rolkach, czy umawiają się na wycieczki rowerowe. Znalezienie przyjaciół, którzy również chcą być fit to ogromna pomoc w utrzymaniu motywacji do działania.

Nie oszukujmy się. Walka o wymarzoną sylwetkę jest ciężka i długa. Wymaga zaangażowania i wytrwałości. W pierwszym momencie po podjęciu postanowienia o odchudzaniu będziemy czuć podniecenie i radość. Niestety motywacja bardzo szybko się obniża, co jest naturalne, i jest to idealny moment, by poprosić przyjaciół o wsparcie.

Wspólne wyjście z koleżanką na fitness na pewno będzie łatwiejsze niż zmotywowanie się samodzielne. Koleżanki w pracy, które na deser jedzą orzechy, a nie czekoladę na pewno zmotywują do wspólnych, zdrowych posiłków. Razem zawsze jest łatwiej.

Mniej znaczy lepiej

Zastanawiając się od czego zacząć odchudzanie warto wrócić do ludowych przysłów, które wiele potrafią wyjaśnić. Jedno z nich mówi „śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje oddaj wrogowi”. I tu ludowa mądrość okazuje się być niezastąpiona.

Solidne śniadanie to dobre paliwo na cały dzień. W ten sposób podkręcimy metabolizm i zapewnimy sobie dobry początek dnia. Warto przygotować sobie nocną owsiankę, koktajl owocowo – warzywny, kaszę jaglaną, jajecznicę czy placki bananowe bez mąki. W pracy na drugie śniadanie sprawdzą się sałatki czy energetyczne ciastka owsiane.

Rozważając od czego rozpocząć odchudzanie trzeba pamiętać o posiłku wieczornym. Kolacja powinna być lekka, tak by organizm mógł przygotować się do snu. Sałatka z serka wiejskiego, dietetyczny placek z ciecierzycy, warzywa w sosie sezamowym to nie tylko pyszne dania, ale również zdrowe i mało kaloryczne.

Wszystko notuj

Chciałoby się powiedzieć, że czasy szkolne już minęły i prowadzenie dzienniczka nie jest koniecznością. To niezupełnie tak wygląda. Notowanie pozwoli dokładnie kontrolować ilość spożywanych kalorii. W pierwszym momencie duża ilość osób będzie zaskoczona jak dużo przekąsek spożywa w ciągu dnia. Są to niewielkie posiłki, o których szybko zapominamy, a które mają ogromne znaczenie dla dobowego bilansu kalorycznego.

W późniejszym okresie notowanie pokarze efekty pracy. Spadek wagi oraz centymetrów. Warto kontrolować centymetry, gdyż w trakcie odchudzania waga wcale nie musi spadać, a mimo to sylwetka zacznie się wysmuklać. Jest to spowodowane przyrostem masy mięśniowej. Aktywność fizyczna pozwoli rozbudować mięśnie, które są cięższe od tłuszczu, ale ich waga jest dużo mniejsza. Sprawdzając efekty na wadze można odnieść wrażenie, że odchudzanie nie przynosi efektów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here