sposoby na ukojenie nerwów

Szybkie tempo życia, stres w pracy i w domu, to już niemal codzienność. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z negatywnego oddziaływania stresu na nasze zdrowie i samopoczucie. Nabycie umiejętności radzenia sobie z nim jest więc bardzo ważne. Warto podjąć długoterminowe działania, pomagające zmniejszyć negatywne działanie stresu takie jak zwiększeni aktywności fizycznej, czy nauczenie się korzystania z technik relaksacyjnych. Jednak na co dzień bardzo przydatne mogą okazać się proste sposoby na rozładowanie negatywnego napięcia, które możemy natychmiast wykorzystać, kiedy znajdziemy się w stresującej niekomfortowej sytuacji.

Warto znać 3 proste metody na uspokojenie

1. Oddychaj

Powoli wciągaj powietrze nosem, zatrzymaj na chwilę oddech i policz w myślach do 10, a następnie również powoli wypuść powietrze ustami. Powtórz to ćwiczenie 10 razy. Zajmie Ci ono zaledwie chwilę, a odczujesz znaczną ulgę. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak potężnym narzędziem uspokajającym jest nas własny oddech. Spróbuj, a efekty Cię zaskoczą.

2. Rozluźnij twarz

Jeśli masz taką możliwość, zmocz w cieplej wodzie niewielki ręcznik i połóż na twarz na 5 minut. Poleż spokojnie i postaraj się o niczym nie myśleć. Odprężysz się i uspokoisz niemalże natychmiast. Jeśli zdenerwujesz się na przykład w pracy, idź do łazienki, opłucz twarz ciepłą wodą i wykonaj delikatny 2-3-minutowy masaż- opuszkami palców lekko uciskaj skórę od brody ku górze, aż po czoło. Po chwili poczujesz, jak nieprzyjemne napięcie zaczyna znikać. To bardzo skuteczna metoda, warto ją wypróbować.

3. Wyłącz się na chwilę

Wyjdź na dwór lub idź na chwilę w odosobnione miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Oddal się fizycznie od osoby lub sytuacji, która wyprowadziła Cię z równowagi. Zamknij oczy na 2 minuty i w tym czasie przypomnij sobie coś przyjemnego, co wydarzyło się w Twoim życiu. Może to być wspomnienie pięknych wakacji, romantycznej kolacji z ukochanym czy miłego spaceru po lesie. Postaraj się poczuć to wszystkimi zmysłami- usłysz w głowie śpiew leśnych ptaków, poczuj zapach igliwia i ciepły dotyk słońca na skórze. Gdy otworzysz oczy, będziesz znacznie spokojniejsza, a na Twojej twarzy znowu pojawi się uśmiech.

Postaraj się niwelować negatywne emocje na bieżąco. Stosując na co dzień te proste sposoby na uspokojenie się, nie tylko zmniejszysz długoterminowe skutki przewlekłego stresu, ale też unikniesz nieprzyjemnych sytuacji związanych z niekontrolowanym wybuchem złości i wypowiedzeniem kilku słów za dużo, zarówno w sytuacjach zawodowych, jak i osobistych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here