Sport, Rekreacja, Zdrowie

Zdrowy tryb życia dla każdego!

Sport

Indoor cycling czy warto tak się męczyć?

Rower to jeden z tych pojazdów, które są w stanie przekonać część społeczeństwa do porzucenia, albo chociaż ograniczenia jazdy samochodem. Ze względów zdrowotnych, ideowych lub wygody coraz więcej osób przyznaje się do korzystania z nich w sezonie letnim. Jednak cały czas stosunkowo niewielu rowerzystów jeździ rowerem przez cały rok, również zimą. Ale czy naprawdę trzeba całkowicie rezygnować z roweru przez prawie pół roku? Odpowiedzią na te wątpliwości jest indoor cycling.

Indoor cycling przez cały rok na mięśnie i kondycję

Coraz częściej w ofercie siłowni czy klubów sportowych pojawia się dyscyplina zwana indoor cycling. Są to zajęcia sportowe prowadzone przez instruktora, w których tempo narzuca muzyka. To ona motywuje do wysiłku i przekraczania swoich granic. Przyrządem niezbędnym w ten dyscyplinie jest rower spinningowy. Uczestnicy pod dyktando instruktora i muzyki, przez godzinę zajęć, często w sposób interwałowy, kręcą pedałami i wykonują ćwiczenia.

Czym jest zatem spinning i trening indoor cycling? To grupa ćwiczeń wykonywanych na specjalnie do tego przeznaczonych rowerach stacjonarnych. Umożliwiają one trening pod dachem, na otwartym powietrzu, w profesjonalnej sali oraz w domowej siłowni. Przyrząd charakteryzuje się szczególnym rodzajem budowy, umożliwiającym osobie trenującej wykonywanie różnorodnych ćwiczeń. Ta dyscyplina sportu nazywana jest często rowerowym aerobikiem. 

Jak wygląda trening w formule indoor cycling? 

Rower spinningowy różni się nieco od tradycyjnego roweru stacjonarnego. Jest masywniejszy a dzięki temu też bardziej stabilny. Wyposażony jest w pedały, napęd łańcuchowy, spore koło zamachowe, dzięki którym cały czas ma się wrażenie jazdy na rowerze. Ważną funkcją tego rodzaju przyrządu jest możliwość sterowania oporu. W ten sposób można regulować wkład siły własnej jaka jest potrzebna do ćwiczeń. To dlatego uznaje się, że dyscyplinę tę można uprawiać w każdym wieku i na każdym poziomie wytrenowania. Samodzielnie bowiem ustala się parametry treningu. 

Korzyści z uprawiania indoor cycling

Jak każdy trening sportowy, indoor cycling uprawiany systematycznie przynosi mnóstwo pozytywnych efektów dla ciała, ale i dla umysłu. Przede wszystkim dzięki zajęciom następuje w organizmie redukcja tkanki tłuszczowej, jednocześnie następuje proces ujędrniania się skóry, sylwetka nabiera smukłości i wdzięku. Tempo dochodzenia do optymalnego wyglądu zależy od indywidualnych cech osoby ćwiczącej, ale też od jej zaangażowania. 

Tego rodzaju trening poprawia kondycję całego ciała oraz wydolność organizmu. Wysiłek fizyczny natomiast redukuje stres i wyzwala endorfiny, które łącznie poprawiają samopoczucie i samoocenę. Godzina wymagającego treningu na rowerku spinningowym pozwala na spalenie nawet 1000kcal. 

Najczęściej osiągane efekty treningu to:

  • redukcja tkanki tłuszczowej
  • poprawa wydolności organizmu
  • sprawniejsza praca układu oddechowo-krążeniowego
  • trwalszy układ kostny
  • wyrzeźbione mięśnie ud, brzucha oraz pośladków
  • poprawa samopoczucia
  • gładsza i jędrniejsza skóra

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *